שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

עבודה זרה מה – גמרא דף יומי

סיכום הגמרא, דף יומי עבודה זרה מה

(מה. שורה 1 – מה: שליש תחתון)
ע"ז מחוברת לקרקע
א. משנה
A. הרים וגבעות לא נאסרים בהנאה (ת"ק ורי"ס הגלילי).
ת"ק מביא פסוק לאסור הנוי "עליהם", רי"ס הג' מביא פסוק להתיר ההרים (על ההרים – ולא ההרים).
[מחלוקת ראשונים אם נחשבים ע"ז (העובדם חייב מיתה, לא אוסרים תקרובת)].
B. למה אשירה נאסרת (למה לא: 1. מחוברת. 2. גם בה יש פסוק – "ותחת כל עץ") –
סברא – כי יש בה תפיסת יד אדם (הוא נטע אותה).
ומה עם הפסוק – ר"ע – זה רק סימן לבנ"י.

ג. מחלוקת ת"ק ורי"ס הגלילי
A. ר"ל – נוי ההרים – לת"ק נאסר ("עליהם") ולרי"ס הג' מותר.
B. רב ששת – נטע ואח"כ עבד – ת"ק מתיר (שהרי מחובר), רי"ס הג' אוסר שהרי יש בו תפיסת יד אדם.

ד. המצבים והדעות באשירה
A. שלושה מצבים –
נטע לשם ע"ז – ודאי נאסר.
גדל מעצמו – לא נאסר כלל.
נטע ואח"כ עבד – שלוש רמות אפשריות:
מותר, אסור מה שיגדל מכאן ולהבא, גם העיקר שכבר היה – אסור.

B. במשנה – ת"ק מתיר לגמרי, ורי"ס הג' אוסר (כי יש בזה תפיסת יד).
רי"ס בר"י – גם כן אוסר בנטע ואח"כ עבדה, והמקור:
"ואשריהים תשרפון באש" – אם נטע מראש לע"ז,
ומהייתור של "ואשריהם תגדעון" – לומד שנאסר גם לאחר שנטע, אך רק מה שגדל אח"כ (ובשיעור הבא נראה מה לומדים מכאן רבנן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WordPress Lightbox

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.