שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

סנהדרין סא – הדף היומי, גמרא

{enclose sanhedrin_61.mp3}

 

סיכום הדף יומי, סנהדרין סא, גמרא תלמוד בבלי

(ס: 4 שורות מלמטה – סא: שליש תחתון)
א. עבודה זרה שלא כדרכה
1. בברייתא – לומדים מזביחה – שחייב דווקא בעבודה שיש במקדש, ולא לומדים מהשתחוואה (שחייב בכל עבודה שמכבדת את העבודה זרה).
ולמה לא לומדים מהשתחוואה – כי אז אין מה ללמוד מזביחה.
מקשים על זה רבא בר"ח ורב פפא – יש מה ללמוד! נלמד שמחשב מעבודה לעבודה בע"ז חייב מיתה!
דחייה – רב אחא בר"א – לזה לא צריך פסוק (ואפילו לר"ל שהבהמה לא נאסרת בהנאה, השוחט חייב מיתה).

2. לפי ההוה אמינא שכן נלמד מהשתחוואה: 1. מה ממעט הפסוק ("איכה יעבדו") שמלמד שדווקא כדרכה? בא למעט עובד בביזיון לע"ז שדרכה בביזיון (פעור, מרקוליס) – אך שלא כדרכה (למשל – פער למרקוליס). 2. למה צריך פסוק ללמד שזובח למרקוליס חייב? כדי ללמד למקרה שזובח בשביל לעצבן את המרקוליס ולא כדי לכבדו.

ב. האם חייב כשרק אומר שילך לעבוד עבודה זרה?
במשנה בדף סז – כן, במשנתנו – לא כתוב (לכאורה – לא).
תירוצים:
1. אכן חייב, ומשנתנו כשאמר בפירוש שלא מקבלו לאלוה עד שיעבדו.
7. לפי שתי המשניות חייב, והן חטיבה אחת במבנה של "לא זו אף זו".
2. זה מחלוקת תנאים (משננו כר"י והמשנה בסז. כר"מ). נדחה – גם ר"י מסכים למשנה בסז.
3-6: תלוי ברצינות של האמירה שילך לעבוד ע"ז, במשנתנו אינו רציני כי:
3. רבים. 4. הסית את עצמו. 5. המסית לא תיאר את הע"ז. 6. יהודי רגיל (בניגוד למומר).

.

6 תגובות

    1. תודה, הבעיה אינה בהשגת דפים סרוגים (שאגב, אני ממליץ גם על "פורטל הדף היומי", שם הממשק הוא בעברית), אלא זה דורש לצלם את השיעור שוב עם סמן שמסמן לאורך השיעור באיזה קטע בגמרא אנו אוחזים.
      מה שחשבנו לעשות היה שבסרטון יהיו ציורים קטנים של צורת הדף, שיסמנו בכל קטע לאיזה חלק מהגמרא מתייחס כל קטע בסרטון, אך לשם כך צריך מתנדב שיצור את הציורים הקטנים של צורת הדף, עם סימונים לכל חלק מהסוגיה.

  1. דבר נוסף , רעיון צילום הדף עם סימון ההתקדמות הינו מצוין וניתן לביצוע בהשקעת עבודה מועטה . דפים סרוקים ניתן למצוא בהמון אתרים ברשת להורדה חופשית , כך שאין פגיעה בזכויות יוצרים וכו'
    אשמח לעזור בעוד פרטים .
    תזכו למצוות
    דרור

  2. שלום רב ..
    לדעתי השיעור בנוי בצורה נפלאה והתרשים מסונכרן לקצב הדיבור ומאוד מוסיף להבנת הדף . אני באופן אישי מתעמק בדף וחשוב לי להבין כל סוגיה לעומקה .
    אין מקום לפשרה על איכות לטובת כמות . גם אם לא מסיימים את כל הדף אלא מגיעים ל 80 אחוז ממנו , החשוב הוא שמבינים את כל הנלמד בשיעור ואיכותו גבוהה. לדעתי מצאת את הנוסחה להבנת הדף בצורה טובה ומקיפה במסגרת זמן קצרה .
    ישר כוח !!!!!

    דרור

  3. בס"ד
    תודה וישר כוח
    אבל לאחרונה השיעורים אינם שיעורים שלמים, שומעים רק חצאי דפים וכגון דף סא, שומעים רק עד אמצע עמוד א'.
    האם אפשר לצרף תצלום של דף הגמרא- ולסמן את ההתקדמות בדף תוך כדי השיעור?
    יהיה בזה תועלת גדולה
    תזכו למצות

    1. דף סא הושלם (כשהשיעור היה חלקי, זה נכתב בתחילת הסיכום). זה קרה בעוד דפים?
      הרעיון שלך מצוין, אך זה ידרוש עוד משאבים (זמן) שפשוט אין לנו. אם נמצא מתנדב לכך ננסה לעשות זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WordPress Lightbox

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.