שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

הדף היומי – סוכה טז

סרטון דף יומילהורדת חוברת עם סיכום של כל שיעורי הדף היומי על מסכת פסחים ליחצו כאן (מומלץ)

לתרשים של הדף היומי: לחץ על קליק ימני בעכבר ואז פתח בחלון נפרד או שמור למחשב

להורדת תמלול מלא של שיעור הדף היומי המוקלט לחץ כאן

דף יומי מסכת סוכה דף טז

(טז. שליש עליון –טז: שורה אחרונה).

חלק א – החוטט בגדיש

אם לא היה שם חלל – פסול (תעשה ולא מן העשוי) – משנתנו.

אם כבר היה חלל טפח 7 על 7 – כשר – כי כבר היה נחשב סכך, ורק העמיק את הדפנות.

            (תעשה ולא מן העשוי זה רק במה שנוגע לסכך, ולא לדפנות).

(טז. שליש תחתון)

חלק ב – מחיצה תלויה

בסוכה (משנתנו) –

            ת"ק – לא מועיל,

            רי"ס – מועיל.

בשבת

            לגבי גדר מעל מים שבין שתי חצרות –

            שיטה 1 – המחיצה התלויה הרגילה לא מספיקה, אלא צריך מחיצה מיוחדת למים –

                        ב"ש (לרשב"ג) – סמוכה למים ("מלמטה")

                        ב"ה (לרשב"ג), ת"ק – מספיק בתוך הבור ("מתוך אוגנו").

            שיטה 2 – ר"י – המחיצה הרגילה מועילה.

חלוקה בין ר"י לרי"ס –

            ר"י אולי התיר דווקא בשבת, שזה דרבנן.

            רי"ס אולי התיר דווקא בסוכה, שזה עשה.

                        (והרי בציפורי, עירו של רי"ס) התירו במעשה שהיה בשבת.
אולי זה היה אחרי פטירת רי"ס, ואולי בנו רי"ש סבר בזה שגם בשבת מותר).

(טז: שליש תחתון)

חלק ג – לבוד

א. במשנה – אם המחיצה לא מגיעה לקרקע אך בתוך 3 – כשרה (לבוד).

ב. בגמרא –

רב חסדא-אבימי – אפשר לבוד משני צדדים (רצועה של ארבעה באמצע גובה 10).

            1. מיתיבי – צריך רצועה של 7?  

            שם זה בסוכה גבוהה וברצועה מלמעלה, והחידוש שמחיצה תלויה מספיקה כרי"ס.

            2. תוס' – מה החידוש? הרי אפשר גם מחיצה שעשויה רק קנים! (ז.).

ר' אמי – גם לבוד אנכי (פס עומד של 4, בתוך 3 מהדופן),
ובא לחדש שסוכה מינימלית היא 7 טפחים.

נהוג לתת מחצית השקל למוסדות תורה, וכלומדי אתר סיני נשמע לנו הכי סביר לבחור באתר סיני כדי שנוכל כולנו להמשיך להנות מהפרוייקט. אפשר לתרום כאן בביט, אשראי, והעברה בנקאית . לפרטים נוספים ותשלום בפייבוקס ליחצו כאן.

3 תגובות

  1. שלום וברכה,
    מבלבל לראות רי"ס תחת ריו"ס.
    למה אתם מסירים את הו'?
    גם מי שכתב/כותב בקיצור במחברות הסיכומים שלו, כתב/כותב ריו"ס.
    וכן רי"ח לר' יוחנן ולא ריו"ח.
    אין ברירה.

  2. הי אורי, התחלתי ללמוד עם השיעורים שלך. ממש מדהים! הסברים פשוטים ומובנים. יישר כוח!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WordPress Lightbox

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.