שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

חולין דף קו – גמרא דף יומי

להורדת חוברת של סיכומי הדף היומי בכתב על מסכת חולין לחץ כאן

להורדת תמלול מלא של השיעורים המוקלטים ליחצו כאן

(קו. 3+ עד קז. 5+)

המשך נטילת ידיים

א. אגדתא – מים ראשונים האכילו בשר נבלה/חזיר, מים אחרונים הוציאו אישה מבעלה/הרגו אותה.

ב. מים חמים –

חמי האור –

חזקיה – פסול, רי"ח – כשר.

חמי טבריה –

בהתחלה :
חזקיה – אסור ליטול, מותר לטבול, רי"ח – אסור לטבול (אך מותר לטבול כל גופו).

וקשה :
לרי"ח – אם מותר לטבול גופו למה לא רק ידיו?

הסבר רב פפא:
ליטול בכוס מחמי טבריה – אסור לפי כולם (גם רי"ח, כי כאן מראש היה לא ראוי),
לטבול ידיו – מותר לפי כולם.
המחלוקת כשיצר תעלה ואין שם 40 סאה:
לרי"ח אסור – גזירה שמא יטלו בכוס, לחזקיה מותר.
(וכן מחלוקת תנאים בברייתא).

(קו. מתחת לאמצע)

ג. למה נוטלים ידיים?

1. בגלל אוכלי תרומה.

2. מצווה דרבנן (תוס' – נקיות).

3. אסמכתא מהתורה – "וידיו לא שטף במים".

ד. נטילת ידיים לפני פירות

ר' אושעיא – רק משום נקיות

(ולא רק שאין חובה, אין מצווה, אלא רק רשות).

ר"נ – אסור! (מגסי הרוח).

(קו. 1-)

ה. עד איפה נוטלים?

ברייתא + רב:

לחולין – פרק שני (אמצע האצבע)

תרומה – פרק שלישי (בין האצבע לכף היד),

במקדש – פרק רביעי (בין היד לזרוע).

רב ששתהקל בתרומה כמו בחולין

שמואל , ר' אמי, רב מיישא – החמירו בחולין כמו בתרומה.

(קו: 2-)

ו. רב – נוטל ידיים בבוקר ומתנה עליו לכל היום

וכן ר' אבינא לבני ערבות, אך יש גירסה שזה דווקא בשעת הדחק שאין מים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WordPress Lightbox

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.