סיכום הגמרא: א. דין מתה מחמת מלאכה שגם שואל פטור – רבא – יביא עדים שלא שינה. איך משלם (בכלי שנשבר)? רב: כלי חדש, רב כהנא ורב אסי – הפער בין השברים למה שנשבר. חתול שמת מעכברים נחשב מת מ"מ. ב. גם בעלי מקצוע כמו מלמד תינוקות או ספר נחשבים כמושאלים ללקוח, ואם ישאילו משהו תוך כדי – יהיה פטור בבעלים (אא"כ הרב מחליט על חומר הלימוד). הסיפור על מרימר. ג. משנה – כשלא ברור אם שכורה או שאולה מתה: אם התובע יודע ונתבע לא – ישלם. לרב יהודה מובן (מנה לי בידך…), אך לר"נ צריך להעמיד שצריך שבועת מוב"מ, ומתוך שלא יכול לישבע – משלם (ולרמי בר חמא צריך להוסיף עוד פרה). אם שניהם יודעים – יישבע הנתבע בגלגול שבועה. שניהם לא יודעים – סומכוס – יחלוקו.
{enclose metzia_97.mp3}