סיכום הגמרא: א. שכירות שהמקבל מקבל גם אחריות על שבירה – עדיין שכירות ולא ריבית (כל עוד לא מקבל עליו את כל האחריות גם על הוזלה וכד'). ב. בדיני עסקא – "קרוב לשכר ורחוק להפסד" (לנותן) – שכל האחריות על ההפסד על המקבל ("צאן ברזל") אסורה מדרבנן, וביתומים הקלו. ג. בעסקה הנ"ל, הבהמה של המקבל (ובכל זאת, אם קיבל מגוי פטור מבכורה כי יד גוי באמצע). ד. אמנם מותר לקחת ריבית מגוי אך רב הונא (לפי גרסא 1) – מדרבנן לא (מעבר לכדי חייו, ומי שאינו ת"ח).
{enclose metzia_70.mp3}
{youtubejw}6_Pugo2sVbk{/youtubejw}
תגובה אחת
מדהים! (_כל השיעורים) ממש הייתי בהלם, איך הרב מעביר את השיעורים במקצועיות מדהימה ובפשטות רבה! והכל בעשר דקות… אדיר!
חילכם לאורייתא!