סיכום הגמרא: א. האם "מסדרין" (=משאירים אצל הלווה צרכים בסיסיים)? 1. רב חנא – לא, למה שיהיה המלווה אחראי יותר מכולם? אביי – בגלל "ולך תהיה צדקה". 2. בר פדא, ר' ירמיה ורי"ח – לא מסדרים. למה לא למדו קל וחומר מערכין? (כי "הוא" – מיעט), ולמה לא למדו שמחזירים משכון בערכין קו"ח מבע"ח? (בגלל "ולך תהיה צדקה" – והקדש לא עושה צדקה). 3. אליהו הנביא – מסדרין!. (ב. מקור איסור תרומה ערום, ומת גוי לא מטמא). ג. 3 ברייתות בנושא המשכון – 1. לעשיר שלא צריך, לא מחזיר כל יום. 2. ברייתא שאוסרת, מתירה ואוסרת: ר' ששת משנה את האמצע, רבא – האמצע במשכון שנלקח בתחילת ההלוואה (שאז מותר הכל). 3. כסות יום מחזיר לו ביום (ובברייתא נקרא כסות לילה – כי ממשכנו בלילה), וכן להפך.
{enclose metzia_114.mp3}