שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

שיעור גמרא פשוט וברור כפי שמעולם לא שמעת. וב15 דקות בלבד.

קבל את השיעורים גם ב:

בבא בתרא קעד – גמרא דף יומי

{enclose batra_174.mp3}

סיכום הדף היומי, גמרא בבא בתרא קעד

(קעד. שורה 5 – קעד: 5 שורות מלמטה)
א. לשונות בהם נהיה ערב רגיל/קבלן (הלווהו – רגיל, תן לו – קבלו). אם השתמש בלשון סותרת (הלווהו ואני קבלן, תן לו ואני ערב) – ר' יצחק – לפי סוף המשפט, רב חסדא – קבלן, רבא – ערב רגיל.
ב. מר בר אמימר – בערב קבלן יכול המלווה לגבות ממנו ראשון, אך הגמרא דוחה, ואומרת שרק אם הכסף עבר פיזית דרך הערב – אז יכול.
ג. כמו שקודן גובה מהלווה ורק אז מהערב, כך קודם גובה מהכסף של הלווה ורק אז מנכסיו.
ד. ערב ששילם לפני הלווה – הלווה ישלם לו. אך ביתומים קטנים של הלווה – כיוון שהם לא צריכים לשלם ללווה, הם גם לא צריכים לשלם לערב [למה – רב פפא – כי זה רק מצווה ולא שיעבוד נכסים (ואינם חייבים במצוות), רב הונא בריה שר"י – כי אולי אביהם נתן כבר משכון למלווה [אמנם אם ברור שלא נתן – ישלמו].
גם לרב פפא – אם כתב "התקבלתי" (תוס' – שהלווה כתב שקיבל ההלוואה מהערב, ובכך שיעבד נכסיו לחוב לערב) – אז כן ישלמו.
לרב הונא בריה דר"י – אם המלווה גוי, אז: רב מרדכי – לא חוששים שהאב (הלווה) כבר נתן משכון, רב אשי – אדרבה! יותר ברור שכבר נתן.
ה. ערבות בכתובה – ערב רגיל לא באמת מתחייב, ערב קבלן – אם לבעל יש נכסים – מתחייב, אם אין – מחלוקת. ואת הסיפור שבו אביי הציע לרב הונא לגרש אשתו כדי שאביו הערב ישלם – נעמיד באחד המצבים ה"נל בהם הערב לכתובה באמת כן משלם.

2 תגובות

  1. בס"ד

    חבל שלא מלווה בשקף – ככה אפשר ללמוד הרבה יותר טוב.
    וגם רצוי שהיה כבר מסכת קעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WordPress Lightbox

שיעור של 13 דקות ביום

ואתה באמת מבין את הדף היומי.

קבל את השיעורים ב:

בוואטסאפ

קבוצת וואטסאפ שקטה שבה תקבל את השיעור מדי יום.
להרשמה פשוט לחץ כאן.

במייל

קבל מייל יומי עם השיעור המוקלט של אותו יום. תמיד תוכל להסיר את עצמך בליחצת כפתור.

פודקאסט

לחץ כאן לקבל את השיעור בפודקאסט (itunes, spotify ועוד), או פשוט חפש "דף יומי סיני" בתוכנת הפודקאסט שלך.